logo
امروز : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۰۷۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس علوم سیاسی و روابط بین‌الملل:

رژیم صهیونیستی به سمت فاجعه اقتصادی می‌رود

رژیم-صهیونیستی-به-سمت-فاجعه-اقتصادی-می‌رود
کارشناس علوم سیاسی و روابط بین‌الملل گفت: مردم رژیم صهیونیستی خواستار آتش‌بس و پایان بخشیدن به جنگ شدند، این فرآیند اعتصابات منجر به رکود و تنگناهای شدید اقتصادی برای این رژیم شده است.

حسن عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: با وقوع عملیات مقتدرانه طوفان‌الاقصی توسط حماس بر علیه اشغال‌گران صهیونیستی، ارتش این رژیم حملات خود را برعلیه مردم مظلوم غزه و فلسطین به مدت یک سال است که آغاز کرده است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در استمرار جنگ بین محور مقاومت (غزه، حزب‌الله، جهاد اسلامی و یمن) با رژیم صهیونیستی، سرزمین‌های اشغالی وارد وضعیت خیلی بحرانی شده است، افزود: با وجود این که رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه خود را به غزه و جنوب لبنان و کرانه باختری ادامه می‌دهد و حتی برخی از فرماندهان حزب‌الله و حماس را به شهادت رسانده است. اما در عمل رژیم صهیونیستی فلج شده است.

کارشناس علوم سیاسی و روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه هزاران معترض اسرائیلی به خیابان‌ها ریخته و یک اعتصاب عمومی را تشکیل داده‌اند، تصریح کرد: معترضان خواستار آتش‌بس و پایان بخشیدن به جنگ شدند، این فرآیند اعتصابات منجر به رکود و تنگناهای شدید اقتصادی برای رژیم صهیونیستی شده است. 

وی با توضیح اینکه چهره‌های سیاسی رژیم صهیونیستی به جان هم افتاده و همدیگر و نتانیاهو را به شدت نقد می‌کنند، متذکر شد: همچنین حمله موشکی حزب‌الله به شهرک‌های صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی، یکی از مهم‌ترین نقطه عطف در استیصال رژیم صهیونیستی است. چراکه برای اولین‌بار در طول تاریخ تشکیل رژیم اشغال‌گر، این تعداد از مردم اسرائیل (بیش‌تر از صد هزار نفر) آواره شده و مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند. 

 عزیزی با تأکید بر اینکه محکوم شدن رژیم صهیونیستی از طرف سازمان عفو بین‌الملل و محکومیت آن در مجمع عمومی بسیار حائز اهمیت بوده است، خاطرنشان کرد: از این‌رو باید گفت که سیاست امنیت‌سازی رژیم صهیونسیتی همواره مقطعی بوده و همیشه با چالش مواجه شده و امکان تهدید مستمر این رژیم وجود داشته است.

وی بیان داشت: حمایت ایران از محور مقاومت موقعیت کشورمان را در سطح منطقه و جهان ارتقاء بخشیده است و خاورمیانه به منطقه‌ای بین‌المللی تبدیل شده و رژیم صهیونیستی درصدد است که با سیاست رویکرد موازنه قدرت، به نوعی تغییر موازنه قدرت در منطقه خاورمیانه و ایجاد و با شکاف بیش‌تر بین کشورهای جهان اسلام و حامیان محور مقاومت دست بزند ولی همواره ناکام و درمانده بوده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر